|
Vi ministre har kigget på en mail fra Søren, der er havnet i lidt af et dilemma. Han og kæresten skal giftes her til sommer og de kan ikke helt blive enige om, hvor mange penge der skal bruges på brylluppet. Søren kæreste vil gerne gi' den hele armen med fest på slot og alt hvad dertil hører. Søren er mere til at en fed fest med venner og familie. For hans skyld behøver det ikke være på et slot og koste en masse penge.
Men hvor meget må et bryllup koste?
En del lyttere skrev ind til os på sms'en:
Peter skrev: Et bryllup kan under ingen omstændigheder koste over 30.000kr. Vores kostede 20.000 kr.
Carsten skrev: Godmorgen. Vi skal giftes til sommer. Det er ikke noget specielt, men koster alligevel 70.000 kr inkl alt.
Mette skrev: Godmorgen minister. Den er godt nok svær hvor meget et bryllup skal koste og hvor meget man er til. Er du kun til fest og farver kan festen jo holdes i et forsamlings hus. Er du til mere luksus så kræver det jo lidt flere penge og det rette sted. Jeg synes det kommer an på hvad man er til.
Jimmy fra Sønderborg skrev: Godmorgen skala. Jeg vil faktisk give jonassen ret. Har man pengene så er det jo okay og vil hun have sådan et dyrt bryllup, så må hun vise den vilje at spare noget op så det ikke slår økonomien væk under parret efter brylluppet.
Line fra Esbjerg skrev: Tror ikke man bliver mere lykkelig af, at holde et bryllup til over 100.000 kr. Tværtimod. Tror både brudepar og gæster nyder det mere, hvis det ikke er så formelt!
Majbritt skrev: Hej i tre. Vores bryllup kostede under 45.000 med det hele. Men vi holdte det i et lejet lokale men alt var som vi ville have det. Med en rød tråd hele vejen igennem. Alle gæster var enige om at det var det mest personlige bryllup de have været med til. Men det var også lige i vores ånd. Så hvis man selv gider gøre lidt er det ikke umuligt.
Erik fra Hørup skrev: Hej ministre... Jeg var til et bryllup i sommers, som kostede 100.000 og for et par år siden hørte jeg om nogen bekendte som holdt et discountbryllup, som de selv kaldte det.. Sidstnævnte bryllup var mindst lige så romantisk og godt som det til 100.000 og så var lokaliteterne endda meget bedre. Til det dyre bryllup gik flere ting galt, kartoflerne var halv rå, betjeningen var sløv og sidst men ikke mindst, så blev bryllupskagen forbyttet med den kage, et andet selskab skulle have haft. Så du kan helt klart lave et perfekt bryllup til billige penge:-)
Flemming fra Esbjerg skrev: God morgen. Vi blev gift for 2 år siden og selvom vi kun havde familien og de nærmeste venner med løb det op i ca. 90 95 tusinde. Og det kunne vi ikke gå gjort meget billigere med mindre vi skulle ha holdt festen i en gammel hø stald på lars tyndskids mark. Det koster altså bare hvis man skal have 50-75 gæster med og der også skal være god mad og lidt at drikke.
Tina fra Esbjerg skrev: Godmorgen i 3. Min kæreste har spurgte om jeg vil gifte mig med ham. Men jeg sagde vi skulle vente vil vi var klar. Nu går jeg og tænker på om vi stadig kan nå at melde os vil det bryllup i holder?
Linda skrev: God morgen;) Vores bryllup kostede 45-50 tusind. Men det er også snart 9 år siden;) Og det var et super bryllup.
Christian fra Tønder skrev: Godmorgen i tre humørspreder. Et bryllup behøver ikke at koste 100.000 kr. Vores kostede kun 98.521 kr. Ak ja. Her den 19 er det 10 år siden. Vi er stadig lige så forelsket som den gang. God dag til jer.
Karina fra Bramming skrev: Hej i tre. Vores bryllup kostede 150 kr. Der var så mange andre ting vi gerne ville så vi tog på rådhus og på McDonalds med ungerne bag efter. Det var altså hyggeligt og vi har ikke fortrudt det.
C skrev: Hej i tre. Vi sparede penge op til vores bryllup, men da vi stod men pengene fandt vi ud af at vi ku få ny 1. Sal for beløbet. Farvel prinsesse drøm, og godnat fantastisk 1. Sal med tre nye værelser. Vi blev i stedet hemmelig gift på min fødselsdag, og det blev uden tvivl en perfekt dag, selvom jeg havde drømt om en anden måde at gøre der på.
Kent fra Esbjerg skrev: Gør som i sønderjylland. De lægger regningen under tallerknerne ved gæsterne så betaler man selv for maden.
Christina fra Esbjerg skrev: Godmorgen ministre. Tak for et fedt program. Hører jeg hver morgen. Vi holdte vores bryllup som 25 og 30 års fødselsdag. Så vi holdte det i haven hos mine forældre og vi fik god mad (tag selv bord) og god vin og jeg syede selv min brudekjole og brudepigekjolen og lavede selv en hat om som jeg købte i genbrug. Tror vi (mine forældre betalte maden og vi betalte selv tøjet) gav i alt 15.000. Måske mindre. Vi var så også kun maks. 20 personer men vi havde 2 gode dage.
Hvad siger du - hvor meget må et bryllup koste?
|